ריכוז

על מנת להצליח בספורט עלינו : 

 

  • "אני לא יודע למה אני כל כך מתרגש כשאנחנו משחקים נגדם, אני רק יודע שאנחנו עומדים להפסיד".

  • "אני שונא לשחק מול קהל. אני יודע שאני אפשל ואעשה מעצמי צחוק".

  • "בכל פעם שמישהו בא לראות אותי משחק אני מתפרק ושום דבר לא הולך לי".

 

 

 אם אי פעם עברו בראשכם מחשבות כאלו, אז אתם בוודאי יודעים כמה קשה להתגבר עליהן. כדי  להצליח בספורט תחרותי, יש צורך לשלוט במוח שלנו.

   במהלך כל משחק אנו "מותקפים" ללא הרף על ידי  גירויים - הן גירויים פנימיים (מחשבות ורגשות שונים) והן גירויים חיצוניים (קהל, מזג אויר, רעש וכדו').

 

 

 

 

  • לפתח את היכולת להתרכז בגירויים הרלוונטיים (החשובים לצורך המשימה).

  • להצליח להתנתק מכל הגירויים שאינם רלוונטים לצורך ביצוע המשימה.

  • להצליח להתרכז בגירוי אחד בלבד לאורך זמן.

 

 

 

  • התמקד בהווה- אין טעם לדאוג לגבי טעויות העבר וגם לא לבזבז אנרגיה על מחשבות על ניצחון או הפסד של משחק.

  • אמץ גישה חיובית – הימנע מכל מחשבות או רגשות שליליים.

  • התרכז במשחק שלך ובמה שנמצא תחת שליטתך.

  •  התרכז במטרותיך למשחק – לא בניצחון.

  • אמץ לעצמך מילות מפתח או משפטי מפתח וחזור עליהם בלב במהלך המשחק כולו  - כגון : "פוקוס",  "היה חזק", "אני יכול לעשות זאת" – כל אלו יעזרו לך לשמור על חיוביות ועל ריכוז.

  • התאמן- לא היית מצפה לשפר קליעת עונשין, חבטה או יכולת אתלטית ללא אימון, כך גם אין לצפות לשפר את יכולת הריכוז ללא אימונים אינטנסיביים.

 

 

 

טיפים של פסיכולוג ספורט לשיפור הריכוז:

ריכוז הוא איננו דבר אוטומטי אלא דבר נלמד לכן יש להתאמן ולפתח אותו ! 

השרותים שלנו:   אימון מנטלי   |   קורסים   |   טיפול דרך הספורט  |   סדנאות

  • Facebook Clean
  • LinkedIn Clean
  • Google+ Clean

© 2018 The Sport Psychology Center